In motorracing [dramatic pause] you need a working engine to be able to drive the car.
Will Buxton (probably)
Topelt ei kärise. Seekord, aga oli kärisemist koguni topelt. Möödunud nädalavahetusel peeti Barcelonas Porsche Carrera Cup France 2025 hooaja avaetapp. Konkurentsitihedas rivis oli stardis ka meie lehel juba tuttav ning EST1 Racing must-oranžides värvides kihutav Alex Reimann. Paljutõotavale tempole vaatamata jäi Alexil sõiduaega kahe võistlussõidu peale napiks – mitte ühe, vaid lausa kahe mootoririkke tõttu. Teine neist juhtus veel enne, kui auto stardiruudustiku jõudis. Samas, neil vähestel ringidel, mis Reimann sõita sai, oli põhjust optimismiks.
DNF ja DNS

Carrera Cup France avaetapp toimus prestiiže Euroopa Le Mansi sarja (ELMS) võistlusnädalavahetuse raames. Alex, kes on seadnud 2025. aastal esikohale eelkõige just arengu ja kogemuste kogumise, andis oma esinemisega avaetapil põhjust uskuda, et suund on igastahes õige: esimeses laupäeval peetud sõidus startis ta võistlejaterivi keskelt 9. kohalt ja tõusis kahe ilusa möödasõiduga kohe avaringil 7. kohale. Kahjuks hakkas sõidu teises pooles mootor tõrkuma ning eestlane pidi katkestama.
Pühapäeval sõidetud teine sõit pakkunuks sellisel õnnetul juhul tavaliselt võimaluse lunastuseks. Kuid seekord kordus ebaõnn – ka uus paigaldatud mootor ei käivitunud. See tähendas, et Alex ei saanud teises võistlussõidus isegi starti võtta.
“Enne etappi sai ära vahetatud Alexi auto mootor rutiinse hooldusgraafiku järgi. Meie kahjuks kestis see aga ainult 1.5h ja põhjustas ka meie katkestamise. Õhtul saime Porsche Motorspordist uue mootori ning poisid vahetasid öösel ära,” avab olukorda EST1 tiimijuht Raimo Kulli.
“Kuna aga öösel (mootorit) käivitada ei tohi, siis hommikul seda tehes avastasime koos Porsche tehnikutega, et ka see ei käivitu. Kahjuks ei olnud siis enam aega reageerida ja tuli kahjuks jätta ka teine sõit sõitmata. Seekord oli meil siis sõidutunde vähe, aga remonditöid ja magamata tunde see-eest palju. Poisid tegid super töö nagu alati, mis on kohane EST1 Racingule”, kiidab Kulli tiimi.
Me ehitame ennast läbi tagasilöökide

Kuigi mootorispordis on mootor teadupärast pigem eeldus, mitte valik, oli siiski nädalavahetusest ka positiivset võtta. Reimann suutis enne katkestamist end Pro-klassi debüüdil hästi kehtestada, ja tiim, kelle jaoks on 2025 Reimanniga eelkõige ülesehitav aasta, sai väärtuslikku kinnitust suunavalikule.
“Alex oli esimeses sõidus väga tubli kuni probleemini ning areng on jätkunud endiselt positiivses suunas, nagu lootnud oleme. See tõotab ainult head meie tulevasele hooajale,”jääb Kulli optimistlikuks, lisades, et “Tegemist on siiski mootorispordiga ja kahjuks tuleb selliseid asju ette.”
Ka Reimanni sõidukonsultant ja meie podcastide alati oodatud külaline Sten Pentus vaatab olukorda filosoofiliselt: “Me ehitame ennast läbi tagasilöökide. See polnud see nädalavahetus, mida me tahtsime, aga võib-olla see, mida ma vajasime.”
Reimann ise jääb kindlaks ja konstruktiivseks: “Polnud midagi, mida me oleks saanud teha. Nüüd on täielik fookus järgmisele sõidule, tulles tagasi tugevamalt ja teravamalt.”
Pole kahtlust, et see aasta nii Carrera Cup France kui ka Carrera Cup Benelux sarjas võistleval Alexil tuleb võimalusi möödunud nädalavahetusel näidatud kiirust realiseerida palju.

Fotod: Alexis Goure
Jälgi EST1 Racing tegemisi sotsiaalmeedias:
https://www.facebook.com/est1racing
https://www.instagram.com/est1racing/
Alex Reimanni Instagram:
https://www.instagram.com/_alexreimann/
Esimese sõidu kordus: https://www.youtube.com/watch?v=F-8KSW4fk9Y&t=2311s
Lisainfo sarjade kohta:
Carrera Cup France: https://porsche-carrera-cup-france.fr/en/
Carrera Cup Benelux: https://www.carreracupbenelux.com/