Olgu see aasta 2025 teile kõikidele siin laua taga, kes te olete kõige parem, kõige õnnelikum, kõige edukam ja mingu teil hästi.
Toivo Asmer
Väga edukat karjääri, sest paljud on teist siin alles alguses ja ma ei taha, et see nüüd siin selle aastaga lõppeks. Ma tahan, et see oleks hea asja algus.
Kuldar Sikk
Päiksepaisteline lõunapoolik, T1 Venue avarustes. 1 aprill. Sõitjate nimesildid on ilusti laual ja kuulajaskond on valmis. See pole aprillinali (kuigi me olime nii lähedal, et 1 teha). Kui suuremad meediaplatvormid sätivad oma kaameraid, oleme meie kohal eelkõige selleks, et edasi anda enda isiklik ja ühtlasi ka kommuuni toetus. Sest sama on ka oma ideelt Team Estonia projekt. Selle liikmed ei oota ees mitte suur honorar, vaid vahetu ja ehtne toetus ning abi oma tee endendamisel mootorispordi maailmas. Viskame pilgu nendele kaasteelistele siis peale.
Paul Aron – rohkem kui reserv

Foto: Pille Russi
Paul Aron ei vaja enam sissejuhatust, aga ta olukord Alpine tiimi liikmena väärib süvenemist. Kui ta räägib F1 testipäevadest, ei kõla ta unistajana, kes pääses juhuslikult suurde mängu. Ta räägib nagu professionaal, kes juba kuulub sinna.
F1-s on vaja end tõestada ja pikad testipäevad on just see koht, kus silma paista. Kui küsiti, kuidas Paul üldse ettevalmistusi enne vormeli rooli istumist teeb, siis vastuseks on see, et selleks väga aega ei jätkugi. Tuleb teavitus, kus nüüd pead kohe valmis olema ja sõitma hakkama.
Esimene testipäev Alpine’ roolis täpselt nii kulgeski. Minek kohe nüüd ja praegu. Polnud auto jaoks isegi istet ja et silma paista, tuli testimise distantsi kogupikkuseks ligi 650 kilomeetirt. See on rohkem kui 2x Bahreini GP-d.
Kui sa sõidad ühe testiga 650km, sul pole enda istet, loksud autos ühest küljelt teisele, siis tänaseks on pilt selge: Paul ei ole lihtsalt tagavaraks, teda valmistatakse ette.
Paulilt küsitakse, kas plaanid kuskil mujal ka 2025 aastal sõita, siis tema vaikus ei tähenda ebakindlust, see on keskendumine.
„Kui ma praegu sõidaks kuskil mujal sarjas, oleks see nagu ütleksin iseendale, et ma ei usu enam F1-te.“ “On palju testsõitjaid, kes sõidavad mujal. Aga kui sa sõidad mujal (sarjas), siis sind hakatakse pidama selle sarja sõitjaks. Tiimi eesmärk on mind põhikoosseisu tuua, vähemalt nende tulemuste põhjal ja sellepärast pole neil ka eesmärki lasta mul kuskil mujal võistelda. Eesmärk on jõuda F1-te. Kui sõidaksin kuskil mujal, siis see näitab, et F1 jõudmine pole minu eesmärk.”
Romet Jürgenson: kruus, asfalt ja usaldus

Foto: Pille Russi
Kui Romet Jürgenson astub sõna võtma, pole hääles nooruki kõhklust, vaid sportlase kindlus, kes teab, et kogu hooaja mõtestus pidi olema õige. 4 etappi WRC2-s, 2 FIA toetusega ja lisaks Briti sari – 12 rallit aastas pole juhuslik kogus, vaid täpselt sihitud programm. Mitte lihtsalt “et sõita”, vaid et kasvada.
“Usun, et mida hooaeg edasi, seda kõrgemaid sihte tuleb seadma hakata.”
Romat Jürgenson
Rootsi – koht, kus talv hammustab ja kruus lendab – oli tema sõnul “väga okei tulemus esimese ralli kohta”. Võib-olla esialgu oli raske oludesse sisse elada, aga lõpuks “leidsime, mis töötas”. Ja kui juba avastatakse, mis töötab, siis järgmine samm on efektiivne liikumine edasi.
Briti asfaldil oli tase karm. TOP6, nagu Romet kirjeldab, “väga heal tasemel”. Malcolm Wilsonile on Romet igastahes vägagi positiivse mulje jätnud ja no ega rohkem tunnustust karjääri alguses olekski patt tahta.
Teine sektor – täpsus ja tunnetus: Pesur, Korjus, Muru

Foto: Pille Russi
Kevin Pesur on mees, kes ei sõida lihtsalt külg ees – ta tantsib massiivi vastu. DM GP avaetapi võit Hispaanias teeb temast esimese eestlase, kes nii kõrgel driftimaastikul laineid lööb. Auto, mille ta koos tiimiga Ülemiste garaažis ehitas, omab 1000 hobujõudu ja 1025 Nm pöördemomenti. Ja see ei mahu isegi statistikasse.
“Külg ees sõidame mõnikord kiiremini kui ringrajal otse.”
See pole metafor – see on mõõdetav reaalsus. Aga tõeline meistritase tuleb vedrustusest ja peenhäälestusest, mis peab olema “millimeetri ja sentimeetri täpsusega”. Kui see kõik kõlab nagu teadus, siis see ongi. Pesur ei võida ainult jõuga – ta võidab tunnetusega.
Bennet Korjus elab üle klassivahetuse

Foto: Pille Russi
Kui noorim pressika osaline räägib FIA motospordi mängude kogemusest, siis ütleb ta otse: “Olime närvis. Eks kõigil oli raske.” Üle 40 sõitja klassis, füüsiline intensiivsus, keeruline uue masinaga kohanemine – ja ometi ta ei kurda. Ta lihtsalt ütleb: “Pole lihtne.” See vaikus tema sõnade vahel räägib kohanemisest, mitte hirmust. Sõnakõlks vana pea noortel õlgadel tuleb meelde, aga ehk võiks isegi öelda selge pea noortel õldadel.
Marko Muru – Kindlalt edasi

Foto: Pille Russi
Marko hoiab madalat profiili, aga ei mängi oma ambitsiooni maha. “Jätkan sealt, kus pooleli jäi.” Ta on üks neist, kes ei vaja suurt lugu – sest tema lugu räägib tegudest, mitte tsitaatidest. Ainult arvestage, et see on Teil oma viga, kui sellel vennal lasete radari alt läbi minna.
Joosep Ralf Nõgene – Gaas ja motivatsioon põhjas

Foto: Pille Russi
Joosep Ralf Nõgene on oma WRC Junior hooaja esimeses kolmandikus. Neljaetapine kogemus võib kõlada kesiselt, aga ta ise ütleb, et pagas on piisav. Seda kinnitavad ka välismaasarjad, kus ta on juba varasemalt sõitnud. Kui Rootsi ei läinud plaanipäraselt – “meeskonnapoolne viga” –, siis selle asemel, et nuriseda, näeb ta olukorras võimalust:
“Võib-olla annab see põhjuse rohkem strateegiliselt mõelda. Nii et võib-olla oli see hea juhus.”
See on sportlane, kes ei otsi süüdlast, vaid otsib põhjust, et kasvada.
Ragnar Veerus – Pingevabalt, aga ambitsioonikalt

Foto: Pille Russi
Ragnar Veerus – 2023 Grand Finalsi võitja – jäi eelmisel hooajal suurest triumfist ilma, aga tema sõnul sai näidata stabiilsust. “Nordicu hõbe läks tehniliste probleemide tõttu rahulolu alla” kõlab nagu sportlik kainus. Samas paistab silma, et ta on juba kindlustanud eurodropide osalused ning peab läbirääkimisi Belgia tiimidega. See ei ole tagasihoidlikkus – see on peidetud ambitsioon. Kui sa juba Grand Finalsi oled võitnud, siis üks “tavapärane” hooaeg ei murra.
Kuigi Ragnari kardiambtisioon ja tase on selged, on ta jaganud seda ka muude põnevate projektidega. Soovitame kõigil külastada KartletiX lehte.
Ruben Volt – Uuel aastal vaja vaid 1 punkt juurde leida

2024 alguses meie podcastis muhedalt oma senisest mootorispordi teekonnast rääkinud Ruben räägib samal aastal napilt kaotatud meistritiitlist Itaalias rahuliku tooniga. “Tulin sinna ootusega võita,” ütleb ta. Punktid olid võrdsed, aga vastasel oli rohkem teisi kohti. Reeglid on reeglid. Ja ometi EM 4. koht, 6 poodiumit, kokku 9 tükki hooaega arvestades – see ei ole lihtsalt “päris hea”. See on äärmiselt hea. Aga Ruben ütleb lihtsalt:
“Oleks saanud olla parem. Enda vead ja tehnilised vead tulid vahele.”
Sõitja, kes hindab täpsust, teab, et see teebki vahe. Igastahes Eesti oma ALM Honda Racing Team selja taga ning Civic Type R istumise all, et teiste esiveoliste mürskude Hyundaide, Audi RS3 ja Cupra Leonide vahel enda teed rajada. Rubeni plaan on selge: Euroopa tiitel ja maailmasarja poodium.
“See oleks väga suur saavutus.”
Meie hinnangul – see pole mitte ainult saavutatav, vaid Rubenit teades peaaegu vältimatu.
Rohkem kui pressikas

Team Estonia pressikonverents ei olnud lihtsalt ülevaade kalendrist. See oli nagu ühine hingetõmme enne hooaja suuremat avapauku. Kui keegi veel mõtleb, kas Eesti autosport on “elus”, siis vastus pole lihtsalt jaatav. Vastus on: elus, näljane ja kuradima kiire.
Need noored ei vaja hetkel veel troonisid. Neil on midagi paremat – selge plaan, võimekus ja julgus ausalt rääkida, millal asjad ei lähe ideaalselt. See teeb neist mitte ainult sportlased, vaid lood, mida me Corner 1-s tahame edasi rääkida. Edu Team Estonia!
TL;DR – Kui palju võib pressikas rääkida tulevikust?

- Paul Aron ei valmistu varuks. Ta valmistub tippu minekuks.
- Romet Jürgenson tõstab tempot – ja tal on Malcolm Wilsoni toetus selja taga.
- Kevin Pesur juhib külg ees füüsikaseadusi ja teeb seda Ülemiste garaažist ehitatud monstrumiga.
- Korjus, Nõgene, Muru – igaüks oma vaikuses – valmistuvad löögiks.
- Veerus ja Volt ei räägi ainult ambitsioonist – nad juba realiseerivad seda.
- Eesti autosport pole lihtsalt kohal. See on kohalolekuga, mis sunnib kõiki ümber hindama, mida tähendab “väike maa, suurte unistustega”.
Corner1 on kohal. Alati. Ja me näeme – siit tuleb midagi erilist.