“For a race that was pretty flat out… nothing happened”
Oscar Piastri
Jaapani GP nädalavahetus tuletas meelde mitu tähsat aspketi moodsa F1 kohta.
- Suzuka on hämmastav. Tõeline korralik vanamoodne rada, mis eristab tipptasemel sõitjad ja legendid.
- Need autod on hämmastavad.
- Need autod on liiga pagana suured kitsa Suzuka jaoks.
- Võistlejaterivi on 2025 ülimalt koos.
- Max Verstappen on jätkuvalt selle rivi kõige tugevam lüli.
Suzuka toob tihti esile varaste 00-te mälestused F1hest. Seega oli ka väga sobiv, et pilvealusel Suzukal nägime ühte väga varaste 00-te sarnast esitust. Sõit, kus pinge oli küll peal kogu aeg, sõitjad olid flat out ja ei muretsenud üleliia rehvide peale, aga visuaalselt midagi ei juhtunud, sest kõik panid nagu metronoomid. Ja nagu 00-tel oli selleks Schumi, siis hetkel oli see Verstappen, kes selles tihedas võistlejaterivis tegi erinevuse.
Jah, see nädalavahetus oli tegelikult McLareni võita. See oli võimalik kvalis ja ka võidusõidus oleks nad saanud mitut-mitut asja proovida. Võtta Piastri väga varakult sisse. Võtta Piastri väga hilja sisse. Võtta Norris varakult sisse. Võtta Norris Maxist ring hiljem sisse. Mida iganes veel. Aga lihtsalt pingutati Verstappeni taga. Pingutati aga ei proovitud midagi. Ja see väljumine boksist? Jah pingeline, aga seda poleks Versta küll kunagi ära andnud Norrisele. Tegelikult ei teagi, kas lõpuks oleks midagi aidanud, sest Max Verstappen näitas see nädalavahetus, et tema võitmiseks ei piisa pingutamisest. Sa pead midagi erilist tegema. Sest Max toimetab just sellel erilisel territooriumil. Kindlasti võib arvata, et moodsatel radadel kuivades oludes on McLarenil piisavalt peos, et Verstappenit võita. Aga kui avaetapid jätsid selleks veel kahtlusruumi, siis nüüd on selge, et see meistrivõistlus ei ole McLareni sisevõistlus.
Ja muidugi McLareni sisevõistlusest rääkides, ega seegi on tuure kogumas. Hetkel on Norris parem kvalis ja sõidu varajases faasis, kui Piastril näib olevat rohkem kiirust sõidu lõpu poole. Ja no millest me räägime. Antonelli tõstab pead, Russel on metronoom, Ferrarid vaikselt hoiavad ennast endiselt kusagil lähedal, Hadjar ja Bearman säravad. Albon ka, kuigi on veits tige. Ainukesed, kes jäid vaikseks olid nädalavahetuse eelsed peategelased Lawson ja Tsunoda. Kuigi peab ütlema, et Lawsoni kahjuks, oli Tsunoda siiski selle Red Bulliga natuke tugevam. Näed, ikka päris palju, millest rääkida. Seega, ootame ka huviga teie vastuseid.
Sõit kronoloogias

Ja nüüd annan mina (Art) teatepulga Silverile, et anda reaalajas kirjutatud GP ülevaade ring-ringilt.
Start
Verstappeni auto on katab ninaga diagonaali. Roheline lipp lehvib. Õrnalt niiske ja kalk rada annab endast parima, et pidamist pakkuda. 5 tuld kustuvad ja start on antud. Kõik saavad edukalt koha pealt minema, mis on täiesti sensatsioon omaette. Alonso teeb 130R’s oma signatuurliigutust ja paneb Gasly ees ukse kinni.
Sanzi poolt on tore näha, et ka tema poolt kinnitus, kus Williams on kiire ja sellega on võimalik mööda sõita.
8. ring
Tundub, et Hamilton on oma kõvema rehvisegu tööle saanud, jätab Hadjari seljataha ning hakkab jahtima P6 & P5 Mercedese tiimi.
9. ring
Tiimiraadio Norrisele: “Võimalik vihm 20.ringil”
(Foto: Motorsport Week)
Stroll on esimene, kes 10. ringil peatustega alustab.
11. ringil Albon küsib tiimilt ausa küsimuse: “Mida me käiguvahetuste juures teinud oleme?”, seda muidugi mitte kõige formaalsemalt, aga jällegi hea tõestus sellest. Sa sõidad 300km/h, sa oledki konkreetne, sul ongi emotsioonid x100 ainuüksi juba tänu adrekale. Kui sinna juurde tulevad ka mõned sõnad, mis vajavad tavasituatsioonis tsensuuri, siis see ongi täiega okei!

Grand Prix Warmupis ütles James Hinchcliffe Piastri suunas samuti hea pärli: “Teoreetiliselt oli esikoht võimalik, hea küll, teoorias võin ma ise Astronaut ka olla, aga ma ei ole” Ehk F1 on koht, kus sõnad ei loe mitte midagi, loevad ainult teod.
Kui rajal ei saa, siis äkki boksist?
Boksipeatused on avatud. Maagilist mängu näeb kui Norris ja Verstappen tulevad samal ajal boksi ning lahkuvad sealt samamoodi. Panevad kokku? Norris järsku pendeldab muru peal. Antonelli on P1, Hamilton P2, Hadjar P3. Maxi käes on track position. See mis boksis toimus oli kindlasti tänase GP üks põnevamaid hetki. Mõlemad sõitjad virisevad, tegelt fair game.
Norrise pardakaamera pealt on näha, vähemalt mulle endale tundub, et Lando oleks enda sõidu ise peaaegu ära lõpetanud. PitLimiteri olekust sai ta küll ilusti ära, aga kas muru peal gaas põhja lükata on kõige mõistlikum lüke?
Lõviosa on boksist läbi käinud, huvitav mida see kõik strateegiliselt tähendab?
Albon annab enam-vähem vastuseid, et tänased strateegia otsused ei meiki mitte mingil kujul senssi. Palmeri poolt tuleb sarnane signaal, kus kõik kes boksis käisid ei saavutanud mingit edu rajal ega saavutanud ka mingit edu boksiskäiguga.
Viimati sai seda öelda 2018 USA GP-l

29. ring ja Kimi juhib… Kimi juhib? *Sügav ohe* Kimi Antonelli juhib (Art ma tean…)
33. ring ja tiimide poolt kuuleb raadiosidet, kus tehakse sõitjate swappe. Jälgides onboarde, siis tumedad ja hallikad varjud domineerivad taevas. Kui siit ainult tuleks vihma, oleks kõik pea peale pööratud. Siit ka tervitused kõigile, kes ütlevad, et F1 on igav.
Jah see võib tunduda kohati nii, aga siit tulebki ülesanne endale, et jälgida peale ametliku race directori töö, ka kõike seda, mis toimub sõitjaterivis TOP 5-st tagapool.
Hülkenberg jahib Sauberiga P13 ja P14 olevaid Alpine’ masinaid, kes omavahel veel kohad vahetama peavad, vahe kõigub seal alla sekundi. Tsunoda jahib kodupubliku ees punkte. Yuki poolt pole kindlasti kõige silmapaistvam nädalavahetus, kuid sellegi poolest nagu Hornergi ütles, et kiirus on tal olemas, nüüd on vaja see realiseerida. Saaks siit GP-lt mõned punktidki, oleks juba väga hea algus.
Vahed hakkavad vähenema?
Piastri lendab & tema kavatsused on selged. Landost on vaja mööda saada, et Verstappen kinni püüda. Küsimus on aga selles, kuidas see kõik kulmineerub?
4. ringi minna seis on endiselt sama, aga Piastri näitab oma kavatsust aina konkreetsemalt.
Simply Lovely!

Verstappen tuleb ja võtab võidu
Pos | No | Driver | Car | Laps | Time/retired | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 53 | 1:22:06.983 | |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 53 | +1.423s | |
3 | 81 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 53 | +2.129s | |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 53 | +16.097s | |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | 53 | +17.362s | |
6 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | 53 | +18.671s | |
7 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | 53 | +29.182s | |
8 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls Honda RBPT | 53 | +37.134s | |
9 | 23 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 53 | +40.367s | |
10 | 87 | Oliver Bearman | Haas Ferrari | 53 | +54.529s | |
11 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 53 | +57.333s | |
12 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing Honda RBPT | 53 | +58.401s | |
13 | 10 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 53 | +62.122s | |
14 | 55 | Carlos Sainz | Williams Mercedes | 53 | +74.129s | |
15 | 7 | Jack Doohan | Alpine Renault | 53 | +81.314s | |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber Ferrari | 53 | +81.957s | |
17 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls Honda RBPT | 53 | +82.734s | |
18 | 31 | Esteban Ocon | Haas Ferrari | 53 | +83.438s | |
19 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber Ferrari | 53 | +83.897s | |
20 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 52 | +1 lap |
Meeldis, kuidas Norris täna järgi ei andnud. Eelmine aasta oleks ilmselt foldinud. Aga seekord oli tore näha, et surus vastu Maxi survele