Kui tuled vaatama F1 Saudi Araabia GP-d, vahetult pärast Corner 1 Hobikardisarja Aravete GP-d, võid tunda nende kahe maailma vahel vihjeid teineteise kohta.
Silver
Värskelt peetud Corner 1 Hobikardisarja avaetapilt Aravete GP-lt otse kuninglikku sarja ümberlülituda pole üldsegi kerge ülesanne.
Esimene ring ja juba action käib. Verstappen ei anna järgi, laseb kurvi pikaks ja seevastu saab eelise Piastri ees. Ja see pole ainuke moment, kus oma tähelepanu hoida, sest sagimist on nende selja taga veelgi rohkem.
Tagant poolt saavad küünarnukid väljas heitluses omavahel kokku Gasly & Piastri, tuleb turvaauto kohe esimesel ringil. Tundub esialgu täiesti süütu racing incident. Või nagu klassikutele meeldib öelda “inchident” Meeletu action.
Rajale tuleb turvaauto
Saame teada, et Max saab auhinnaks +5sek penalty.
9 ring
Maxi käes on endiselt track position. Net liidrikoht on momendil Piastril. Aga nagu me teame eelmise GP põhjal, siis kunagi ei tasu F1 etapi kulgemist alahinnata, sest kõike võib juhtuda.
13.ring
DRS labad Ferraril & McLarenil avatud, Norris üritab Hamiltonist mööda saada. P6 peale käib heitlus. Kui Ferrari jääb kiiruse poolest vb McLarenile alla, siis Hamiltoni oskused teevad Ferrari tunduvalt kiiremaks. Lewis kavaldab nauditavalt Lando üle.
19.ring
Lando Norris jätkab oma möödasõidukampaaniat, jättes Kimi Antonelli kenasti tahavaatepeeglisse. Samal ajal saab Max üli motiveeriva raadioside, kus innustatakse ainsat allesjäänud RedBulli sõitjat mitte oma preemiast välja tegema ja hoiaks oma pea võimalikult madalal.
Esimesed boksipeatused
Piastri tuleb McLareniga sisse. 20.ringil jätkab Max sõitmist, hoides track positioni enda käes. Huvitav, mis strateegia peale RedBull mängib?
Russell teeb kena & kiire peatuse, naaseb rajale P7. Nüüd on põnev jälgida, kuidas käitub kõvem rehvisegu Saudi Araabia GP kontekstis, sest mäletame ju hästi, mis toimus Jaapanis.
21.ring
Max kutsutakse boksi. Oscar samal ajal proovib Lewise seljataha jätta. Verstappeni stopper tiksub preemia kenasti täis – 8.3s kokku seisuaega, boksist väljudes 26.030 peatus kokku, mis on ülimalt muljetavaldav. Top 5: LEC, NOR, PIA, HAM ja VER.
24.ring
Hamilton kutsutakse boksi. Verstappen pääseb vabamalt hingama. Leclerc jääb veel rajale, samuti Norris.

Tundub, et Ferrari käitub Mediumitega väga hästi Leclerci näitel taas.
Hing kinni moment
Bortoleto ja Alonso vahel tekib üks adrekat tõstev momendike, kus Bortoleto vist ei näinud Fernandot tulemas?
30.ring
Tundub, et ehmatusest olenemata, on Aston Martin Alonso juhtimise täitsa ellu ärganud ja möödasõidud kulgevad tema jaoks palju nauditavamalt.
Eespool sõitev Astoni masin peab vaatama nüüd Williamsi akudelaadimise LED tulukesi, sest Sainz paneb vihinal Strollist mööda.
Kordusest näidatakse, kuidas oskuslikult kaks Rookiet teineteisest mööda saavad. Bearmann ütleb Doohanile: “Suurimad tänud”, möödub ja jätkab oma kampaaniat võtta Saudi Araabia GP-st, mis võtta annab. Kaader vahetub Alboni peale, kes Strollist teise Williamsiga mööda saab ja nüüd on Carlos ja Alex mõlemad punktikohal. Selle peale kindlasti James Vowels muheleb.
33.ring
McLareni tiimiraadiost saame vihjeid Norrise strateegiast, kes proovib kõvema rehviseguga välja jäämist veelgi pikendada. Siin kohal tuleb kindlasti meeles hoida, et Lando pole veel boksis käinud. Nüüd juba 34 ringi Hard seguga Saudi Araabia ülikiirel ringrajal ütleb minu jaoks nii mõndagi Pirelli rehvisegude kohta.
Nii kui olen selle lause ära kirjutanud, on McLareni boksimeeskond Lando jaoks valmis. Norris laseb enne pitlimiteri rehvid blokki. Sinist suitsu tuleb, nüüd on küsimus, kas ta sai kiiruse õigel ajal vastavaks, sest siit oleks eriti inetu “auhind” saada.
David Coulthart ütleb F1TV ülekandes: “The rule of the game is to be late on the brakes everywhere”. Mis tõepoolest ka siin paika pidas.
Võitlus P3 peale
Russell ilmselt tunneb peeglite kaudu, et Leclerc on talle kuklasse hingamas. 36.ring ja Charles on kohe-kohe DRSi aknasse jõudmas.
Vahe Verstappeni & Piastri vahel on kõigest 4,6 sekundit.
38.ring
Leclerc võtab kolmanda koha endale. See oli oluline moment, sest Norris on tagant samuti väga kiiresti edenemas. Charles’ poolt väga kaunis esitus Ferrari värvides. Üldse need öised stseenid terve F1 kalendri vältel teevad kõik autod kuidagi visuaalselt elavamaks.
39.ring
Lawson saab auhinnaks 10s penalty, kus väidetavalt Liam lahkus rajalt & sai kestva eelise. Kaader vahetub kahe Astoni mehe peale, kes on teineteist kenasti üles leidnud.
Kui ületad valget joont, sealt kus ei tohi
Race Control ütleb, et väidetavalt Lando on boksist väljumisel ületanud valget pidevat joont, mis reegliraamatus tähendab “ei-ei”. Kui see on nii, siis auhinnaks võib tulla ajaline penalty. Mis on Lando nädalavahetuse jaoks omakorda eriline kirss tordil. Qualys seina, põhisõidus lõikad joont ja saad penalty.
Minu jaoks on see Norrise üks mustritest. Oled kiire, teed hästi, aga need vead maksavad kuidagi jube karmilt kätte. Loodan siiralt, et siit ei kujune tema puhul välja ütlus “Huvitav, mis oleks olnud kui…?” läbivaks jooneks terve karjääri vältel. Kuid siiski peab endale meelde tuletama, et hooaeg on meeletult pikk.
Kordused nagu näitavad midagi, kuid samal ajal ei näita ka nagu mitte midagi.
Siiski hetkel tundub, et selles olukorras on Lando puhas poiss.
5 ringi jäänud
Piastri juhib Verstappeni ees. Top3 lõpetab Leclerc, kelle kannul on teine kiire McLaren.

Sainz on ennast kindlasti hakkanud Williamsis mugavamalt tundma, kuna sõidab 8.koha puntide peal, tiimikaaslane Albon kohe tema järel, aga täpselt DRSi aknas. Huvitav, mis need kaks omavahel tegema hakkavad, kas punktid turvaliselt koju või soovib Alex näidata, kes Williamsis Nr1 sõitja on?
48.ring
Muidugi ei tea, kui vana see raadioside on, aga Russell kurdab, et rehvidega on olukord selline, mis pole talle sugugi meeltmööda.
Meil on uus MM-tiitli liider


Kuid siiski, üllataval kombel on Driver of the day Max Verstappen

Anna teada kommentaarides oma mõtted GP-st