EST1 ja Reimann sihivad 2026. aastal poodiume ning World Cup-i (2025 RECAP)

2025 põhihooaeg on läbi. Seega, 2026 hooaeg on alanud 😉

Boom, tehtud, onto the next one! EST1 Racing ja Eesti Alex Reimann panid 2025. aasta põhiprogrammile punkti kahes tippsarjas – Porsche Carrera Cup France’is ja Beneluxis. Hooaja jooksul kinnitas duo oma kohta esirivi tempos: Prantsusmaal jäid hooaja tippmarkideks neljas koht Valencias (0,2s poodiumist) ja möödunud nädalavahetusel toimunud Paul Ricardi finaalis saadud karjääri parim punktisaak. Beneluxi sarjas jäid hooaega kroonima aga Asseni top10-duubel ja kahekordne punktisaak Zolderis. Aga ega pikalt mineviku peale see kamo heietama ei jää. Fookus liigub nüüd talvisesse ettevalmistusse ja 2026. aasta poodiumiheitlusse.

2025: Aasta täis kogemusi ja kehtestamist

Prantsusmaa hooaeg andis tiimile ja piloodile selge mõõdupuu. Valencia kiirel ja tehnilisel rajal vormistati seni parim tulemus PCCF-s – neljas koht ning poodiumini napp 0,2 sekundit. Paul Ricardis lõpetas Reimann kindla ja puhta sooritusega mõlemad sõidud punktidel, kinnitades nii hooaja suurima punktisaagi nädalavahetuse peale. Tempo kvalifikatsioonist võidusõitudesse kandus järjest paremini üle ning tiimi enda poolt välja toodud edu alused – tugev andmepõhine seadistus, täpne boksirutiin ja selge võistlusplaan – kandsid vilja.

Beneluxi hooajal tuli eelkõige esile Reimanni möödasõidumeisterlikkus. Neid skalpe kogunes aasta peale ikka küllalt. Assenis tõusis Reimann mõlemas sõidus võistlejaterivi tagant esikümnesse ja lõpetas kahel korral 8. positsioonil; Zolderis võeti keerulisest lähtepositsioonist tugev üheksas ja seitsmes koht. Ehk teisisõnu, need nädalavahetused, kus võistlejaterivis tõustes tuli läbida tihe liiklus ja hoida pea külm, tõid Alexis esile just selle, mida tiim hooaja alguses kutilt ka taotles – puhas töö ja järjepidev punktisaak.

2025. aastat jäi nii Reimannile, kui ka EST1 Racingule iseloomustama ka osaletud võistluste märkimisväärne rahvusvaheline haare. Ajaloolise tähisena tegi Reimann debüüdi Porsche Carrera Cup North Americas. Lisaks tõi ka Michelin 992 Endurance Cupi 12 tunni sõit juurde väärtuslikku kogemustepagasit. Need stardid ehitasid kindla vundamendi, et tõsta taset sellistes olulistes elementides nagu pidurdamiskohtade leidmine, rehvide manageerimine ja pikemate distantside rütmi mõistmine – oskused, mis muutuvad 2026. aastal veelgi olulisemaks.

2026: Uus ajastu on ukse ees

2026 vahetavad Porsche ühetootjasarjad oma reegleid. ABS-pidurdamissüsteem on nüüdsest sees ja veojõukontroll jääb endiselt välja. EST1 Racing on selleks valmis ning plaanib uuel hooajal võtta ABS-i pakutavast ühtlasemast pidurdusest maksimumi. Selle alla läheb ka pidurdustsoonides rünnakuala pikendamine ja möödasõitude efektiivsuse tõstmine. Talv on labor, kus seda kõike proovida saab.

2026 aasta saab ka juba varakult stardi, sest jaanuarist märtsini asub tiim rajale Porsche Sprint Challenge Southern Europe’i talvesarjas (PSCSE). Iberia (Hispaania ja Portugali ) ringradadel plaanib tiim keskenduda süsteemsele kilometraažile, ABS-kaardistusele ja pikkade stintide rütmile – kõik selleks, et tulla kevadel esimesele stardijoonele valmis ja ründerežiimis. Märtsis ootab ees globaalse mõõtkavaga tippsündmus: Porsche Carrera World Cup Barcelonas, kus eesmärk on tuua Eesti lipp suurimal Porsche Cupi laval poodiumikonkurentsi.

„2025 tõestas, et meie tempo ja võitlussituatsioonide haldus on tasemel. Prantsusmaal saadud neljas koht ja stabiilsed TOP-10 kohad Beneluxi sarjas annavad selge võrdlusbaasi. ABS-iga sõidetaval 2026. aastal toetume PSCSE talvekilmomeetritele ja ründame poodiume juba esimesest etapist,” ütles Alex Reimann enesekindlalt.

„Läheme ABS‑ajastusse andmepõhiselt – struktureeritud talvesõidud, pidurdusanalüüs ja korduv teostus. PSCSE seab tooni, Barcelona World Cup on lava. Meie siht on lihtne: puhas töö, kindel strateegia ja Eesti esindamine poodiumikonkurentsis. Kui piloot saab keskenduda ainult sõitmisele, on meie töö tehtud,” võttis EST1 Racingu tiimijuht Raimo Kulli kokku tiimi mentaliteedi uue hooaja poole liikudes .

2026. aasta põhikalendris kavatseb tiim naasta ka Porsche Carrera Cup France’i ja Beneluxi sarjadesse. Kuis meeskonna koosseisu detailid avaldatakse täpsemalt võistlushooaja lähenedes, on tiimi siht selge: esindada Eestit ja võidelda poodiumite eest igal etapil. Edu ja tänud 2025 eest EST1 ja Alexile. Ning… ega ka 2025 veel 100% läbi pole 😉

Fotode allikad: EST1 Racing erakogu

Jälgi EST1 Racing tegemisi sotsiaalmeedias:

Alex Reimanni Instagram:

Jaga uudist