Corner 1 Hobikardisari 2025 reeglid

Lõbutse ja austa teisi. Muidu pole mõtet 😉


1. ÜLDISED KOHUSTUSED

1.1 Kõik võistlejad ja pealtvaatajad peavad järgima raja üldreegleid.
1.2 Võistlejad peavad käituma vastutustundlikult ja austavalt nii kardiga, kaasvõistlejate kui ka raja piirete suhtes.
Sõidu järel tuleb jahutusringil kiirus alla võtta ning boksiteel liigelda käimiskiirusel. Oluline on jälgida lipusignaale ning vältida lahtiste esemete hoidmist taskutes sõidu ajal.
1.3 Rajal on keelatud liikuda vastassuunas. Erandina on see lubatud vaid juhul, kui see on hädavajalik kardi eemaldamiseks ohtlikust olukorrast.
1.4 Kui kardil tekib sõidu ajal tehniline rike, mis muudab selle ohtlikuks, tuleb võistlejal võimalikult kiiresti ja ohutult rajalt lahkuda.
1.5 Kui võistleja soovib sõidu ajal rajalt lahkuda, peab ta sellest märku andma käe tõstmisega ning tagama turvalise sisenemise boksi.
1.6 Võidusõidu täpsustatud reeglid on esitatud punktis 12.


2. VÕISTLUSE TOIMUMISAEG JA KOHT

2.1 Hooaja kalendri leiab kodulehelt: corner1.ee/hobikardisari.
2.2 Iga etapi kohta luuakse ka eraldi Facebooki sündmus. Täiendavat teavet jagatakse jooksvalt sotsiaalmeedias, e-posti teel ning etapi WhatsApp-grupis.
2.3 Ürituse kestus sõltub osalejate arvust ja võimalikest lisategevustest. Täpne ajakava edastatakse iga etapi eel. Korraldajal on õigus teha muudatusi.
2.4 Kahel etapil kasutatakse muudetud formaati ehk nn “jokkeri” etappi. Sellest teavitatakse vähemalt nädal enne vastava etapi toimumist.


3. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU

3.1 Registreerimine toimub kodulehel https://corner1.ee/hobikardisari/ vastava etapi alamlehel (nt corner1.ee/etapid/rapla-gp).
3.2 Osalustasu: 90 EUR


4. VÕISTLUSELE PÄÄSEMISE KRITEERIUMID

4.1 Miinimumkaal on 75 kg. Kui oled koos raja poolt pakutavate lisakaaludega sellest madalam, võid siiski osaleda.
4.2 Mõnel rajal ei pruugi lisakaale olla. Sellisel juhul toimub võistlus ilma kaaludeta.
4.3 Kui kohapeal ei ole võimalik kaaluda, kehtib ausõna printsiip.
4.4 Võistleja peab olema vähemalt 8-aastane ja vähemalt 140 cm pikk. Mõnel rajal võivad need nõuded olla teistsugused – sellisel juhul täpsustavad korraldajad tingimusi enne võistlust.
4.5 Kehtiva kardi- või autovõidusõidu litsentsiga sõitjad ei saa osaleda sarja üldarvestuses. Individuaalsetel etappidel võivad nad osaleda korraldajatega kokkuleppel. Üldarvestuses võivad osaleda kehtiva litsentsiga simracer’id, mootorrattasportlased ja rallisõitjad.
4.6 Vastavalt konkreetse raja reeglitele võivad lisanduda täiendavad osalemispiirangud.
4.7 Corner 1 etapil osalev võistleja peab enne võistlust olema vähemalt korra sõitnud kardiga.
4.8 Korraldajatel on õigus teha reeglitesse muudatusi kogu hooaja vältel. Kõik muudatused edastatakse aegsasti ja mõistliku etteteatamisega.


5. U14 ARVESTUS

5.1 Iga etapp toimub üldarvestuse raames ka U14 ehk alla 14-aastaste arvestuses.
5.2 Selle eriarvestuse eesmärk on suunata tähelepanu noorematele osalejatele ning pakkuda neile lisamotivatsiooni ja julgustust – eriti neile, kes alles alustavad oma esimesi samme kardirajal.
5.3 U14 kategooriasse kvalifitseeruvad võistlejad, kes on sündinud 21. aprillil 2011 või hiljem.
5.4 Kõik U14 klassi sõitjad osalevad võistlusel koos teistega nii etapi- kui üldarvestuses. Pärast sõitu koostatakse neist eraldi arvestus, mille põhjal autasustatakse kolme parimat.
5.5 Arvestuse võitjat tunnustatakse ka Corner 1 meediakanalites.


6. 90+ KG ARVESTUS

6.1 Iga etapp toimub üldarvestuse raames ka 90 kg+ arvestuses.
6.2 Selle arvestuse eesmärk on juhtida tähelepanu ning anda tunnustust sõitjatele, kellel on nii kaalu kui ka talenti.
6.3 Igal etapil toimub kaalumine. Kui võistleja kaalub (koos kiivriga) vähemalt 90 kg, kuulub ta automaatselt 90+ arvestusse.
6.4 Kõik 90+ klassi sõitjad osalevad võistlusel koos teistega nii etapi- kui üldarvestuses. Pärast sõitu koostatakse neist eraldi arvestus, mille põhjal autasustatakse kolme parimat.
6.5 Arvestuse võitjat tunnustatakse ka Corner 1 meediakanalites.


7. VÕISTLUSE FORMAAT 

7.1 Üldpõhimõtted

  • Iga võistleja saab osaleda kolmes ametlikus sessioonis: Kvalifikatsioon → HEAT (eelfinaal) → Finaal
  • Punkte jagatakse HEATide, finaalide ja kiireima ringi eest
  • Auhinnad antakse finaali tulemuste põhjal
  • Võistlus algab avakõnedega
  • Enne finaale toimub elamuspaus, kus võidakse näidata demosid
  • Treeningsõidud toimuvad nagu tavaklientidel
    → Viimane treening: 20 min enne avakõnesid

7.2 Kvalifikatsioon

7.2.1 Gruppide moodustamine

  • Sõltub osalejate arvust ja raja kardikapatsiteedist
  • Täidetakse maksimaalse tiheduse põhimõttel
    Näide: 34 osalejat, 10 karti → grupid: 9-9-8-8

7.2.2 Grupijaotus üldarvestuse põhjal

  • Snake-muster (A-B-C-D-D-C-B-A)
  • Punkte mitteomavad sõitjad jaotatakse registreerimise järjekorras
  • Avaetapil: juhuslik jaotus

7.2.3 Kvalifikatsiooni formaadid

  • Igal sõitjal üks sessioon parima ringi tegemiseks
  • Moodustatakse ühine koondtabel
  • Ei anta punkte ega auhindu

7.2.4 Reeglid ja karistused

  • Kehtivad kõik võistlusreeglid
  • Rammimine = aegade tühistamine ja viimaseks jäämine

7.3 HEAT-id (eelfinaalid)

7.3.1 HEATide olemus

  • Täismõõdus võistlussõit
  • Tulemused: finišijärjestuse alusel

7.3.2 HEATide moodustamine

Kuiv ilm:

  • Jagatakse kvalifikatsiooni koondtabeli alusel

Muutuvad olud / vihm:

  • Iga kvalifikatsioonigrupi kohad võrreldakse:
    Näide:
    • 4 kvaligruppi A, B, C, D. Grupid 10-sed
    • A-HEAT kohad 1-4 on siis iga grupi 1. koht omavahelises aegade järjestuses
    • A-HEAT kohad 4-8  on siis iga grupi 2. Koht omavahelises järjestuses.
    • A-HEAT kohad 9-10 on siis iga grupi 3. Kohtadest 2 kiireimat
    • B-HEAT kohad 1-2 on siis iga grupi 3. Kohatdest kiiruselt 3. ja 4. 
    • B-HEAT kohad 3-6 on siis iga grupi 4. Kohad omavahelises aegade järjestuses.

Muutuvate olude määratlus:

  • Kui kiivrivisiiril on veepritsmed, rakendub uus loogika

7.3.3 HEATide sõitmine

  • Identne finaalidega
  • Kehtivad kõik reeglid ja karistused

7.3.4 HEATide punktisüsteem

  • Koht 1 = 50 p
  • Koht 50 = 1 p
  • Kui osalejaid on <50, jagatakse punktid siiski justkui oleks 50
    Näide: 35. koht saab 16 p

Punktitabel (1–50):
1 – 50 p
2 – 49 p
3 – 48 p

50 – 1 p


7.4 Finaalid

7.4.1 Auhinnasõidud

Finaalid määravad etapi ametliku paremusjärjestuse ja autasustamise.

7.4.2 Finaalidesse pääsemise loogika

Finaalid moodustatakse vahetusskeemi alusel.
Sõltumata ilmaoludest toimub jagamine järgmiselt:

Finaalivahetuste skeem:

  • A-Finaal: A-HEATi viimased 3 → asendatakse B-HEATi 3 esimese kohaga
  • B-Finaal: B-HEATi 2 viimast → asendatakse C-HEATi 2 esimese kohaga
  • C-Finaal: C-HEATi viimane → asendatakse D-HEATi võitjaga
  • D-Finaal: D-HEATi viimane → asendatakse E-HEATi võitjaga
  • E-Finaal: E-HEATi viimane → asendatakse F-HEATi võitjaga

Näide (34 osalejat, grupid 9-9-8-8):

A-Finaal:

  • A-HEAT 1.–6. koht
  • B-HEAT 1.–3. koht

B-Finaal:

  • A-HEAT 7.–9. koht
  • B-HEAT 4.–7. koht
  • C-HEAT 1.–2. koht

C-Finaal:

  • B-HEAT 8.–9. koht
  • C-HEAT 3.–7. koht
  • D-HEAT 1. koht

D-Finaal:

  • C-HEAT 8. koht

7.4.3 Finaalide punktisüsteem

  • Koht 1 = 100 p
  • Koht 50 = 2 p
  • Kui osalejaid on vähem kui 50, jagatakse punktid nagu oleks 50
    Näide: 35. koht = 32 punkti

7.4.4 Kiireim ring

  • 1 lisapunkt kiireima ringi eest (ükskõik millisest finaalist)
  • Kiireim ring arvestatakse kõigi finaalide peale kokku

7.4.5 Üldvõitja

  • Sõitja, kes hooaja lõpuks kogub kõige rohkem punkte

7.4.6 Võrdsed punktid (countback)

Kui mitu sõitjat koguvad sama punktisumma:

  • Vaatame, kellel on rohkem esikohti
  • Seejärel 2., 3. jne kohtade arvestust

7.5 90kg+ ja U14 punktiarvestus

  • Mõlemal klassil on eraldi arvestus
  • Punktid jagatakse TOP 20-le:

Punktitabel (1–20):
1 – 20 p
2 – 19 p
3 – 18 p

20 – 1 p


8. JUHISED JA INFORMATSIOON OSAVÕTJATELE

Võistluste ametlik teadetetahvel asub virtuaalses keskkonnas (WhatsApp).
Etapispetsiifiline link määratakse iga etapi juhendis.


9. AUTASUSTAMINE

9.1 Iga etapi lõpus toimub autasustamine poodiumil.
9.2 Auhinnad:

  • 3 parimat: karikad + sponsorite auhinnad
    11.3 Võivad toimuda loosimised kõigi osalejate vahel
    11.4 Hooaja kokkuvõttes autasustatakse:
  • Üldvõitja
  • Hooaja esikolmik

9.3. Eraldi autasustatakse:

  • U14 arvestuse parimad
  • 90+ arvestuse parimad

10. VÕIDUSÕIDU REEGLID

10.1 Mitme kardi üheaegsel liikumisel samal rajalõigul on trajektoori valiku eesõigus eessõitjal. Eessõitja eelisõigus kaob, kui talle järgnenud võistleja kart on jõudnud eessõitva kardi kõrvale. Kõrvalejõudmise asendiks on eessõitva kardi tagarataste ja tagasõitva kardi esirataste jõudmine ühele joonele.
10.2 Kõrvutisõitmisel nii sirgetel kui kurvides peavad mõlemad võistlejad tagama kaassõitjale võimaluse rajal püsimiseks (piisava laiusega rajakoridori).
10.3 Sõitja, kes on otsustanud rajalt boksialasse sõita, peab sellest varakult (käe tõstmisega) teisi sõitjaid informeerima ja tagama kaasvõistlejate ohutuse.
10.4 Sõidu ajal on lubatud mootori tööd mõjutada ainult pedaalide abil.
10.5 Möödasõit on lubatud mõlemalt poolt. Ees vingerdamine ei ole lubatud.
10.6 Kaasvõistleja tahtlik või tahtmatu takistamine ühe või mitme võistleja poolt on keelatud.
10.7 Otsekohe, kui raja sirgel osal on kiirem kart eessõitjale ringiga järele jõudnud, peab eessõitja andma teed kiiremale, hoidudes rajaserva ja vabastades ideaaltrajektoori.
10.8 Kui aeglasem eessõitja ei märka kiiremat või ei lase tal mööduda, informeerivad rajakohtunikud aeglasemat võistlejat siniste lippudega. Võistlejat, kes ei allu sellele märguandele, võidakse karistada hoiatusega. Korduv siniste lippudega antava signaali ignoreerimine võib kaasa tuua antud võistleja eemaldamise.


11. VÕISTLUSOLUKORDADE LAHENDAMINE

11.1 Kohtunikud koostöös rajatiimiga lahendavad olukordi. Corner 1 etappidel on alati olemas peakohtunik ja võimalusel ka abikohtunik.
11.2 Protestiala:Protesti saab esitada vahetult peale sõitu kohtuniku poolt määratud alal (kohtuniku ala). Kohtunikuala saab olema alati etappi alguses selgelt fikseeritud ja kartidest välja tuleku alale võimalikult lähedal. Kohtunikuala ootab alati kohtunik või abikohtunik. Finaalsõitudes peavad kõik sõitjad kogunema kohe pärast finaali sellele alale. See on ainuke võimalus protesti esitamiseks.
11.3 Protesti andmise viis: Need, kes esitavad protesti peavad märkima ära osalised. Protest Kui kohtunik on kõik protestid ära kuulanud, kuulab ta need alati esitamise järjekorras. Ainuke erand on juhul, kui protesti all on poodiumi küsimus. Sel juhul võtab kohtunik esmajärjekorras ette alati selle. Protest on suuline. 

11.4. Protesti aeg: Kui kohtunik saab koha peal teha kiire otsuse otsuse, loetakse sellega protest lõppenuks ning kohtunik edastab info etapi haldusesse. Kui asi vajab pikemat arutamist, teeb kohtunik märke ja annab sõitjatele vajalikud juhised, juhul, kui ta vajab hiljem täiendavat infot. HEAT sõitude protestid lahendatakse elamuspausi ajal. Finaalide protestid lahendatakse enne autasustamist. Juhul kui mõni mitte poodiumiga seotud olukord jääb arutlemata enne autasustamist, siis tehakse see kiiremas korras pärast autasustamise lõppu.

11.5 Olukordade arutamisel on lubatud kasutada videomaterjali (GoPro jms). Kohtunik hindab kas ja kui palju ta seda vajab oma otsuse tegemiseks.
11.6 Kohtunikud võivad määrata karistusi ka omal initsiatiivil


12. MÄÄRUSTEVASTANE SÕIT

Näited:

  • Sihtotstarbeline rammimine
  • Lipusignaalide eiramine
  • Vastase rajalt välja surumine
  • Stardikohal kardi liigutamine
    → Tulemuseks hoiatus, karistus või eemaldamine

13. KARISTUSED

13.1 Karistused määravad kohtunikud
13.2 Väiksemad rikkumised → hoiatus või ajatrahv. Juhul, kui korraldajad ja kohtunikud ei saa määrata karistust kohapeal nt 5-sekundiline penalti, rakendatakse 5-sekundilise karistuse asemel üldarvestuses -2 punkti pärast etapi toimumist (kehtib ka korduvate rikkumiste puhul: nt 5sek+5sek = 4 punkti maha.
13.3 Tõsised rikkumised → diskvalifitseerimine
13.4 Korduv DQ = hooajakeeld


14. KÜSIMUSED JA KONTAKT

Telefon: 5907 1986, 5398 9152
E-mail: info@corner1.ee
Instagram / Facebook chat
WhatsApp – ainult ametlik info


15. SIGNAALLIPUD JA FOORID

  • Start: lipp / foor kustub / roheline tuli
  • Finiš: ruuduline lipp
  • Must lipp: diskvalifitseerimine
  • Must-valge: hoiatus
  • Kollane: oht rajal, möödasõit keelatud
  • Sinine: kiirem kart läheneb, anna teed
  • Punane: sõit peatatakse, peatu enne lippu

16. EVAL SIMRIG CHALLENGE

  • Koostöös EVAL-iga
  • Etapil simulaator – 5 min ringiaja sõitmiseks
  • Rada ja auto avalikustatakse kohapeal
  • Punktitabel (15 p – 1 p) → hooaja üldarvestus
  • Kaks klassi: Pro / AM
  • AM-klassi parim → külastab EVAL HQ’d
  • Täpne info antakse jooksvalt

17. TIIMID

17.1 Lisaks individuaalsele arvestusele toimub hooaja vältel ka tiimide arvestus
17.2 Tiim: 2 liiget, 1 kord hooajal võib kasutada asendajat
17.3 2024 TOP6 sõitjad peavad valima tiimikaaslase väljaspool TOP6
17.4 Tiimid registreeritakse kuni 2. etapini
17.5 Osalustasu: 40 EUR hooaja kohta
17.6 Hooaja lõpus autasustatakse parimaid tiime


18. SÕIDUAUTOTEHNIKUTE PÄDEVUSVÕISTLUSE (STPV) CHALLENGE

18.1 STPV erivõistlus: “Pane pädevus proovile!” Corner 1 teeb koostööd Sõiduautotehnikute Pädevusvõistlusega (STPV), et siduda võidusõit ja tehnikavaldkond.

18.2. Iga etapi toimumiskohta saabub STPV buss, kus osalejad saavad osa võtta interaktiivsetest viktoriinidest ja praktilistest ülesannetest, mille eesmärk on populariseerida autotehnika valdkonda ning pakkuda võistlejatele ja pealtvaatajatele lisaväärtust.

18.3 Iga osavõistlusel korraldatakse uus väljakutse, milles saavad vabatahtlikult osaleda kõik soovijad. Hindamiskriteeriumiteks on teadmised, täpsus ja kiirus.

18.4 Hooaja vältel peetakse eraldi punktiarvestust, kus iga etapi 20 paremat osalejat saavad punkte vastavalt süsteemile: 1. koht – 20 punkti, 2. koht – 19 punkti, …, 20. koht – 1 punkt.

18.5 Hooaja lõpus kuulutatakse välja tiitel “Corner 1 hobikardisarja kõige pädevam osaleja” ja antakse üle eriauhind.

Reeglid on mõeldud ausaks, lõbusaks ja turvaliseks võistluseks kõigile. Kui midagi jäi arusaamatuks, küsi julgelt korraldajatelt või kirjuta meile!

Jaga uudist