Üks parimaid finaalsõite: Kerb võitis intensiivse Rapla Grand Prix

Aga head lähenevat jaani siis. Meil Jaane ja Jaanasid ei olnud stardis. Aga näiteks Karmo oli. 😉

Naljatlesime, et Rapla GP oli väga varajane jaanipäeva eelpidu, aga mõnes mõttes me isegi ei eksinud – spontaansed ja plaanitud lõbustused paralleelselt, nalja, burksi ning mõnusat melu rahva seas, mõned väiksed kaklused (rajal muidugi) ja üle mitme sümboolse lõkke hüppamine. Nagu alati, olid selle keskmes kõik alates noortest talentidest kuni vanade olijateni. Ja päeva lõpuks tõusis läbi sarja ajaloo ühe parima A-finaali poodiumi kõrgeimale astmele Eesti hobikardiskeenel vana tegija. Meie sarjas aga alles esmakordne võitja.

Karmo Kerb – esimene võit, maksimumemotsioon!


A-finaalis võttis oma esimese etapivõidu Lange legend Karmo Kerb. Sõidu vältel käis äge rebimine nii Kerbi, Ken Druppa, Romi Tammanni, Sander Sasi ja Ilja Udre vahel – kõik viis sõitjat vahetasid pidevalt positsioone, hoides pinge laes kuni viimaste meetriteni. Pinge oli kindlasti ka 2. kohalt alustanud, kuid varakult liidrikoha haaranud Karmol. Heitlus Keniga oli intensiivne terve aja, aga kui väike kokkupõrge kahe piloodi vahel viimases kurvis Kerbi 4. langetas, tundus isegi korraks, et rong on läinud. Või noh, välisvaatlejale ehk. Rooli taga oli kutil siht selge, sest Kerb võitles end tagasi – ja mitte ainult teiseks, vaid tegi viimasel ringil Druppast ka suurepärase möödasõidu, mis kindlustas talle võidu. Ahjaa, Karmo ei teadnud, et see oli viimane ring.

Tiimitööd


Kui Ken Druppa lõpetas tugeva sõidu teisel kohal, siis ka tema õde Mia Druppa näitas klassi, tehes kogu võistluspäeva kiireima ringi. Team Druppa on jätkuvalt üks sarja põnevamaid kooslusi ja kui hetkel leiame nad tiimide arvestuses viiendalt kohalt, siis on selge, et esikolmik hooaja lõpus ei ole võimatu. Ees on pole aga kerged kunded. 4. kohalt leiam Jazz pesulad tiim koosseisus Raplas A-finaali jõudnud Sander Mel Melikovi ja esimest korda Raplas sõitnud ning B finaali võitnud Lukas Targaga. Tark kusjuures aitas koos vana hea Raul Urbergiga ka Corneri tiimil asju hallata kohapeal, mille eest oleme mõlemale vääga tänulikud!

Pärast Jazz pesulaid leiame kolmandalt kohalt SS Racingu koosseisus Sõõrumaa ja Saarnak. Kui Martin Saarnak jätkas kena hooaega korraliku punktilisaga A-finaalis, siis tõeline kangelane oli B-finaalis startinud Sõõrumaa, kes etapipäeval järsult halvenenud tervise kiuste võttis ikkagi B-finaalis stardi ja tegi vajaliku ühe ringi, et kindlustada endale ja tiimile B-finaalist ülivajalikud punktid. Runner-up teisel kohal on juba Risto ja Kristo Kappet IJ Racing X EVAL tiimi pilootidena. Kes on aga tiimide tabeli liidrid? Nooh, tundub, et TK Racingu vastu peab tänavu midagi erilist tegema. 

Tammann ja Kärsin jätkavad stabiilselt


Hooaja üldliider Romi Tammann (TK Racing) lõpetas võistluse kolmanda kohaga ning säilitas oma liidripositsiooni üldarvestuses. Seda muidugi järjekordse ekspertliku damage limitation’i teinud Risto Kappeti (IJ Racing x EVAL) ees, kes sõitis end HEAT 2-st A-finaali ja võttis sealgi kenad punktid. Kappeti kannul on pärast Raplat tuliselt nüüd aga Tammanni tiimikaaslane Lauri Kärsin. “Early Kimi Räikkönen” soengu upgrade näib töötavat, sest järjekordse kindla esitusega A-finaalis on Kärsin end nüüd vaikselt tiitliheitlusesse segamas.

Draama üle klasside ja võistlejaterivi


Üheks põneva A-finaali võitluse osapooleks oli ka Sander Sasi (Tyre Swift Racig Team), kes jahtis oma hooaja esimest poodiumit, olles Druppa järel kvalifikatsioonis teise aja haaranud. Paraku lõppes tema lootus spinniga eelviimases kurvis, jättes ta esikolmikust eemale. Sasi kommenteeris hiljem, et oli mitmest sõitjast koosnenud heitluses üritanud vältida kokkupõrget Kerbiga ja valida oli kas kokkupõrge või spinn. Sellega jääb üks hooajaeelseid favoriite endiselt oma avapoodiumit ootama. Samas, üldarvestuses pole veel midagi kadunud ja rohkem kui pool hooaega on veel ees. Draamat oli läbi kõikide viie finaalgrupi ja nii mõneski nägime ka selliseid võistlusolukordi, kus tuli määrata karistusi. Nii mõnigi sõitja tegi manöövreid, mis ei peaks käima kardikultuuriga kokku.

Tore on ka näha, kuidas nii U14 kui 90 kg+ klassides on hooaja praeguseks faasiks selged lahingujooned tõmmatud. Kui Taavi Altpuu on võtnud endale kindla liidristaatuse 90 kg+ klassis, siis on selge, et tal on tegelikult tugevaid konkurente palju. Nagu näiteks Andrei Listsyn, kes võttis mitte ainult veena võidu 90 kg arvestuses, vaid oli kõrges mängus ka C-finaalis üldarvestuses ning karimas lahingus Steven Marcus Ojapõlluga.

U14 arvestuses on aga asi selgem, sest üldarvestuses ilma tegelev Ken Druppa võttis järjekordse võidu. Õnneks, kui vaadata konkurente nagu Rihhard Leheroo ja Keven Kartatu, siis peaks eeldama, et Druppal ei saa päris kõik etapid see aasta nii lihtne olema.

Raja kõrval: Lõkke jaoks veel vara, aga pulli sai – Demod ning EVAL & STPV Challenged


Mis puudutab EVAL Challenget, siis eeem, jah, me unustasime ära, et Le Mans käis ka samal päeval. Aga heal põhjusel, sest oleme Corneris alati rohkem F1-orientatsiooniga sats olnud. Seega oli Risto Kappeti poolt hallatud EVAL Challenge seekord korralik meistrite väljakutse – teha üks kiire ring Montreali rajal autoga, mis leidis ennast kunagi meistrite müürist Michael Schumacheri kätes – 1999. aasta Ferrari F399. Meistri väärilist sõitu tegi sellega aga ei keegi muu kui meie etappi niisama sõpradega külastanud Markus Kajak, kes võitis ka seekordse EVAL Challenge’i Silver Jõfferti ja Romi Tammanni ees. Ehk meistrilt ikka meistri sõit.

STPV Challenge’i tõi Tõnu Taalimäe seekord aga kohale kõik, mis auto seest leidis. Ehk challenge oli ära arvata erinevad auto osad ning tunda lõhna ja välimuse järgi ära erinevad auto vedelikud. Siin võttis kõrgeima skoori Jaak Post. Üldarvestuses jätkab liidrina Karl Lälli, Risto Kappeti ees aga Sander Sasi.

Kui EVAL ja STPV olid planeeritud ja läbimõeldud, siis demod olid lihtsalt üks imeline reflektsioon meie sarja kogukonnast. Karl Lälli saime Miataga demo tegema juba eos ja viimane kutsus endaga kaasa ka Miata kaaskogukondlase Erik Heinvee. Neile lisandusid aga veel ka etappidel ilusat sõitu teinud Rainer Arendi paps Simmo oma Focus RS-i pealcning traktoriga otse Kehtnast tuli kohale ka Kehtna kutseka esindus ühe tulest ja veest läbi käinud Škodaga.

Kõigil kütust jagus ja oli fun. Kehale andis kütust kohapeal aga vana hea Danny’s. Aitäh kogu tiimile ja ka Silver Kleimann-Leimannile, kes aitas distantsilt süsteemid korda teha nagu legend.


🏆 Üldarvestuse TOP 20 seis peale 4. etappi:

KohtSõitjaKlassPunktid
1Romi Tammann564
2Risto Kappet511
3Lauri Kärsin510
4Ilja Udre501
5Martin Saarnak494
6Sander Sasi491
7Sander-Mel Mellikov484
8Keven KartauU14478
9Ken DruppaU14466
10Kristo Kappet463
11Rihhard LeherooU14461
12Roomet MosovU14415
13Taniel Sõõrumaa410
14Mia DruppaU14385
15Lukas Tark384
16Karl Läll354
17Taavi Altpuu90kg+288
18Lauri Kongas285
19Kristofer Kübarsepp284
20Andreas TaltsU14265

🏁 Tiimide arvestus seis:

KohtTiimPunktid
1TK Racing1074
2IJ Racing x EVAL974
3SS Racing904
4Jazz pesulad868
5Team Druppa851
6Tyre Swift Racing Team845
7Ecosh444
8McBull426
9Perekond Ojalad

🚥 Järgmisena ootab meid Laagri GP 06.07.

Jaga uudist