Kõigile, kes mõtlevad, miks Aston Martin kedagi Lance Strolli asemel sõitma ei pannud, siis Aston Martinil olid olemas varusõitjad. Felipe Drugovich, teoorias ka Valtteri Bottas. Aga reeglid on sellised…
Artikkel 32.1 ütleb, et hooaja jooksul võib tiim kasutada maksimaalselt 4 sõitjat. Artikli 32.2 järgi saab tavalise GP nädalavahetusel sõitjat vahetada ainult enne kvalifikatsiooni algust, eeldusel et kohtunikud selle heaks kiidavad. Kui on sprint, kehtivad eraldi ajapiirangud.
Erandiks on vaid “force majeure” (vääramatu jõu) juhtumid, mida hinnatakse eraldi.
Aston Martin jäi n-ö hiljaks Strolli kohta info edastamisega, sest nad tegid seda alles laupäeva õhtul pärast kvalifikatsiooni ja sellega oli ametlik tähtaeg juba möödas.
Pisut õnnetu juhtum. Lance’l ju tegelikult oli päris tõsine vigastus randmes ja ilmselt on praegune vigastus sellega seotud. Aga seda on raske tõestada, et tegu oli nüüd ootamatu force majeure olukorraga.
Start
5 kustuva tulukese saatel, meenub koheselt 2022 aasta Hispaania GP, mida oma silmaga tribüünilt jälgida sain. Pisut kaootiline, kuid jällegi kontrollitud, puhas nauding.
Mersude poolt Russell justkui tukastas stardis & mõlemad Ferrarid möödas. Fernando Alonso leiab ilmselt tänu kodupubliku abile oma Astonist mõned lisakilovatid juurde. Teisel tiirul on Through goes Hülkenberg moment, kes Sauberi 10.kohale asetab.
Oscar absolutely nails it! 👏
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Looking back at that frantic race start 😎#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/OJWPUTxSjk
Avaringid on korralikult närvikõdi pakkunud. Stardikordus Hamiltoni pardalt aitab kuulujutud ümber lükata, sest mehel on reaktsioonikiirusega kõik hästi, samuti ka agressiivsusega.
Kaheksandal ringil peab Ferrari ilmselt mõtlema suurema pildi peale, kus Leclerc on Hamiltoni kannul selgelt kiirem, kuid huvitav oleks kuulata otsest raadiosidet pitwalli vahel, mida nemad otsustavad kui üldse… Tundub, et Lewis niisama järgi ei anna vaid annab mõista: “Kui oled kiirem, aga palun, sõida mööda.”
Nagu tellitud: “Swap the cars” 10.ringil.
Strateegiad
Samal ajal tulevad esimesed sõitjad boksipeatusi tegema. Sainz seisab paigal terve igaviku, 10 sekundit. Norris jahib Verstappenit. Prime time meelelahutus saab alata. Kui need kaks rajal teineteise läheduses on, oleme alati millegi “toreda” osaliseks saanud.
Siit ka suure ringi küsimus: Lando Norris vs Max Verstappen 2025 so far. Ole hea ja palun anna oma mõtetest kommentaarides teada.
Teine küsimus: Kuidas võtta RB ja VCARB olukorda? Kas Yuki Tsunoda sai demote ja Liam Lawson promote?
LAP 14/66
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
An unusual error from Alonso who takes the scenic route through the gravel at Turn 5 😬#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/0TZHJSQFRU
14. ring ja Alonso võtab vahepeal lisa kruusa pealt.
Rehvistrateegiate osas on mul sama küsimus nagu Hamiltonil endalgi. Tõepoolest, miks nii vara sisse? Medium vs Soft. Overcut vs undercut. Ehk elame-näeme.
Alonso vahepeal naudib möödasõite, mitte küll punktidele, aga at least he’s having fun. Lõbus Fernando on alati parem kui pahur Fernando.
Sinu hääl loeb
Vali oma hinnangul nädalavahetuse staar/kloun
Kõige motiveerivam ring?
LAP 26/66
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Contact between Albon and Lawson! 💥
Debris from the Williams' front wing endplate flies off the car 😬#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/d99BMlhB0V
Antonelli jahib Gasly’d ja vormistab selle möödasõidu edukalt enda kasuks. Isack Hadjar vajab kindlasti patsutust õla peale. Mees kes avaetappil seina üles leidis, on uustulnukatest ennast ehk kõige võimsamalt tõestanud? Mehel lihtsalt on kiirust ja seda veel VCARBi roolis.
Teine VCARB Lawsoni poolt üritab Williamsile 1:0 teha. Albon, kes muidu on pigem täpne, teeb ilmselt valearvestuse ja tema esitiivast pilpaid lendab, sõna otses mõttes. F1 hooaegade lõikes oleme jällegi näinud, et mõnikord hakkab katkise esitiivaga auto paremini tööle, jälgime põnevusega seda momenti.
Albon tuleb hoopis boksi, seisab paigal, sest tema rajalt lisa ja eelise saamise manööver on premeeritud 10 sekundilise penaltyga. Seega tuleb boksist taas välja minna & teha uus ring, et karistus omaks võtta.
Verstappen on ilmselt 3 peatuse strateegiaga rajal. Millal viimati seda lähenemist üldse nägime, 2025 Bahrein?
Üks VCARB on täna eriti meelas teiste autodega kontakti leidma. 32.ringil suudavad Lawson ja Bearman omavahel kokku saada.
Sauberi Audit
Tundub, et Hispaania GP jaoks tehtud uuendused auto põhja piirkonnas töötavad hästi. Hülkenberg kruiisib punktidel P9 ja 35.ringil võtab tiimikaaslane Bortoleto vahetab Sainziga kohad ära, tõustes P13, kuid Sainz oli nii ehk naa boksi tulemas. Tulles tagasi aerofilosoofia juurde, siis selle generatsiooni maa efektiga autod on siinkohal eriti kapriissed.
Kui varasemalt olid vedrustus ja aerodünaamika üsna eraldiseisvad komponendid, siis praeguse põlvkonna masinate puhul on need kaks asja omavahel nii kokku põimitud, et iga pisemgi muutus ühes on otseselt seotud teisega.
LAP 30/66
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Box, box! 📦 Verstappen pits for medium tyres, therefore he's set to do a three-stop race this afternoon 😯#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/F0D76AUL7V
Tee midagi teistsugust
Red Bull feat. Max Verstappeni olukord mulle meeldib. Midagi kaotada pole, pigem ainult võita, seega äkki teeme midagi teistmoodi. Sarnast asja oleks soovinud McLareni esituses mõni aeg tagasi.
47.ringil Lewise poolt päris aeglane boksipeatus ja peab selletõttu mõnda aega vana auto tagatiiba silmitsema. Mõned kohad tagapool näeme mõlemat Sauberi pilooti punktikohtadel P9 Nico Hülkenberg ja P10 Gabriel Bortoleto.
Red Bulli masinad on justkui omavahel pöördvõrdelises seoses. Max Verstappen 50.ringil P3 ja Yuki Tsunoda tagantpoolt kolmas. Samal ajal tuleb raadioside Maxi poolt, kus ta annab mõista, et ei ole võimalik sõita, kuid ometigi on tema käes kiireim ring ja kolmanda koha punktid.
Turvaauto
LAP 55/66
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
🟡 SAFETY CAR 🟡
Off the road goes Antonelli! 😮#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/XGDTRzpSP5
Kimi katkestab, SC on rajal. Kõik vahed nullitakse. Kohe-kohe läheb veelgi põnevamaks. Piastri boksi, tuleb double stack, sest Norris tema järel. Samuti Verstappen. Leclerc, Russell, Hamilton (seekord läheb tal kiiresti). Maxile pandi kõva rehvisegu alla, mille peale on tal pisut küsimusi: “Miks?”
Antonelli mersu lihtsalt lõppes ära, täielik cut of power.
Max jätkab küsimustega: “Kas keegi üldse on terve Hispaania GP jooksul kasutanud kõva rehvisegu?”. Vastus on eitav.
15 sõitjat softidel, 1 mediumiga, 1 hardiga. 8 ringi minna. Vamos!
Race restart
Verstappen üritab hardidel uisutades kuidagi softide vastu saada. Leclerc sai jagu. Russell üritab sama teha. Aga kui keegi suudab hardidega softi vastu saada, siis see on Max Verstappen.
A dramatic restart! 😱
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
This was a heart-in-mouth moment between Verstappen and Leclerc 👀#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/xO8Qz3USJa
Korduses teeb see uisutamise moment kõhus eriti õõnsaks. Kuidas see Red Bull tee peale jäi, sellele mina vasust leida ei oska, kui see et ilmselt mängib tema kasuks kardiga märjal rajal slikkidega sõitmine. Taaskord suure ringi küsimus. Mida sina arvad, kuidas see masin tee peale jäi?
Verstappen teeb taaskord midagi teistsugust. Nagu Vettel & Hamilton Bakuus.
Drama in the closing stages of the race! 😱
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Max Verstappen drops to P10 following a 10-second penalty for causing a collision with George Russell #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/anhkyJ92pk
HÜLKENBERG võtab Hamiltoni vastu kohta SAUBERIGA?!
Down the inside on Lewis Hamilton! 🤯
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Nico Hulkenberg gets the run on the Ferrari and takes the place on his way to P5 in Spain 👏#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/RMpmJhp3Gb
Kick Sauber's best result of the season 👊
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
@HulkHulkenberg takes a magnificent fifth-place finish in Barcelona! 👏#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/ukYllwrBZU
Mis toimub?
Alonso saab esimesed punktid
After all that drama… let's take a look at our top 🔟 in Spain! 🇪🇸⬇️#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/Ces37N1VtF
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025