F1 tagaõuel: Eesti tiim stardib Carrera Cup North America etapil.

Here I am, in the place where I come let go
In Miami the bass and the sunset low
.

— Will Smith “Miami”

Samal ajal kui oleme Corneris ootusärevuses põnevaks kujuneva F1 hooaja 6. peatüki eel, peab ütlema, et nädalavahetus sai juurde ühe väga põneva dimensiooni – EST1 Racing teeb Miami Grand Prix nädalavahetuse raames ajaloolise debüüdi Põhja-Ameerika tugevaimas ühe margi ringrajasarjas – Porsche Carrera Cup North America! Tegemist on ühega vaid kolmest etapist, kus sari sõidetakse vormel 1 võistlusnädalavahetuse raames, jagades nii areeni maailma kiireimate masinate ja suurima publikuga.

Ameerikasse poodiumit püüdma

Kuigi osalemine on esialgu ühekordne külastus, ei minda Ameerikasse pelgalt kogemust hankima. EST1 esindajaks on sel korral Javier Ripoll Jr, kes tõestas oma kiirust juba aasta alguses, saavutades poodiumikohti Porsche Sprint Challenge Southern Europe sarjas EST1 koosseisus. Miamis sihib talendikas hispaanlane poodiumikohta Am-klassis, istudes Porsche 911 GT3 Cup (992) roolis.

Teisel mandril, aga samal tandril

Tiimijuht Raimo Kulli kinnitab, et tegemist on tasemelt võrreldava sarjaga Euroopa Carrera Cup’idega – ehk erineval mandril, aga samal tandril. “Ainus oluline erinevus on see, et Ameerika versioonis kasutatakse ABS-pidurisüsteemi ja Yokohama rehve, mis toovad kaasa omaette tehnilised väljakutsed,” lisas Kulli.

Omaette uue mõõtme annab asjale muidugi ka F1 nädalavahetus. “F1 teeb tegelikult asja meie jaoks palju keerulisemaks, kuna sellega kaasneb palju eri piiranguid ja kontrolle,” kommenteeris Kulli. “Aga üldises pildis on see kindlasti hea meediakajastuse poolelt.”

Moodne Miami

Miami ringrada on F1 kalendris juba kolm korda võistlustandriks olnud ja kehtestanud end kui moodne ja tehniliselt nõudlik võistluspaik. “Simulaatorist paistab, et eksimisruumi väga ei ole, aga rada tundub huvitav,” hindas Kulli. Tema sõnul sõltub kogu nädalavahetuse sujuvus paljuski logistika toimimisest, alates lendudest kuni ajakavade täpsuseni.

Carrera Cup NA: tipptase ja nähtavus

Porsche Carrera Cup North America on Põhja-Ameerika tugevaim ühe margi sari, kus sõidetakse identsetes Porsche 911 GT3 Cup autodes – nagu ka Euroopas. Sari külastab selliseid motospordi pühapaiku nagu Sebring, Watkins Glen, Indianapolis ja Road Atlanta, pakkudes nii rahvusvahelist nähtavust kui ka kõrgetasemelist konkurentsi kõigile osalejatele.

EST1 kavatseb kindlasti Ameerika päikese osariigina tuntud Miamis märgi maha panna (kuigi peab ka mainima, et päikesest võib asi see nädalavahetus vägagi kaugel olla) . Edu üle ookeani!

Tiimijuht Raimo Kulli intervjuu

1. Kuidas erineb Supercup North America Euroopa skeene ekvivalentidest?
Same same. Ametlik Porsche sari ja sealne kõige kõvem sari. Erinevus on, et kasutavad ABS ja Yokohama rehve.

2. Millise koosseisuga starti lähete?
Sõitjaks on Javier Ripoll Jr, kes osales ka EST1 ridades aasta alguses Porsche Sprint Challenge Southern Europe sarjas ja noppis poodiumikohti.

3. Mis on ootused?
Ootused on, et Javier suudaks tulla Am klassis poodiumile.

4. Kas F1 nädalavahetus annab asjale mingit teistsugust dimensiooni või põnevust?
F1 teeb tegelikult asja meie jaoks palju keerulisemaks, kuna sellega kaasneb palju eri piiranguid ja kontrolle, aga üldisemas pildis kindlasti hea meediakajastuse poolelt.

5. Kuidas Miami raja suhtes arvamus?
Mõned ringid tegin simulaatoris, et ise asjast aimu saada. Eksimisruumi pole, aga tundub põnev rada.

6. Kas jõuate tiimina Miamis aega ka veeta või kiire lennuk–hotell–rada–lennuk nagu alati?
Hetkel täpselt ei tea, kas ja palju aega on. Eks oleneb lendude õigeaegsest saabumisest jne.

Sarja ametlik YouTube’i kanal:
https://www.youtube.com/@PorscheMotorsportNorthAmerica

Fotod: Porsche Sprint Challenge Southern Europe

Jälgi EST1 Racing tegemisi sotsiaalmeedias:
Facebook
Instagram

Lisainfo sarja kohta:
https://porschecarreracup.us/

Jaga uudist