Kas 2 kohustuslikku peatust tegid Monaco põnevamaks? Ei, aga Monaco andis tiitliheitlusele küll vürtsi.
2 kohustuslikku peatust ei teinud Monacot eriti huvitavamaks. Kas see tähendab, et seal sõitmine on ikka täis idiootne? Muidugi on. Praeguse geni F1 autod on laiad nagu tankid ja seal võib teha vajdusel ka 3 bokispeatust, suurt midagi seal ei muutu. Kas selle peaks kalendrist eemaldama? Ei. See on rada, kus sõitja võib kehva autoga ennast ideaalse kvaliringiga punktidele vinnata.
Rada, kus isegi kõige tavalisem võitluspaar on tegelikult iga viimnegi kurv mängimas millimeetritega, kus sõitja ei saa hingamispausi. Ehk teisisõnu, igav sõit Monacos on palju huvitavam, kui igav sõit ükskõik kus. Ja veel enam, pane ennast nüüd korraks sõitja lainele, ja see asi võtab veel ühe olulise dimensiooni – Selle etapi võitmine on meistriteos, mis võib tihti isegi sõitja tiitlivõidu etappe varjutada.
Küsi kasvõi Häkkiselt, mis ta parim ja uhkeim saavutus sõitjana on. Ta ei too välja ei Suzuka 98/99 ega Spa 2000. See oli Monaco 1998.
Täna on siis uus Mclareni piloot selle meistriteose ära vormistanud. Olgugi, et Charles ütles, et Maxi taga kinni olnud Lando libises nagu hull ja tegi vigu. Mis loeb on see, et ta oli veatu kõiges, mis luges. Ja pärast julgustavat esinemist Imolas, oli see täpselt see, mida oli vaja piloodil, keda peeti mõnde poolt kui murtud meheks.
Nüüd on Lando Monaco GP võitja, aga kogu ta olek poodiumil reetis üht – Võibolla Lando tõesti vaatab kunagi sellele Monaco võidule tagasi kui oma meistriteosele. Aga, praegu oli see ainult väike samm, et jätakata võitlemist oma esimese meistritiitli nimel.
Ja väga raske on ennustada, mis suunas see läheb. Sest tiitliheitluse musta hobuse Maxi kõrval on veel palju neid, kes võivad kaarte segada. 2025 on hooaeg, kus autod on nii lähestikku, et iga puudus ettevalmistuses ja seadistuses tuleb valusalt välja. Tänane Monte näitas seda ilmekalt.
Kes siis teeb selle meistriteose hooaja peale? Monacos oli see Lando hoolimata korralikust survest. Vaatame, kas see jätkub ka Hispaanias? Äkki saab Alonso oma long overdue punktiarve avatud? Ei tea, kas Ferrari kiirus oli Charlesi Monaco maagia või reaalne progress? Kas Max ja RB jätkavad Mclareni tiibade räsimist pärast kaarte segada püüdva statisti mängimimist seekord? Kas Russell on nüüd tiitliheitlusest out? Enne kui need küsimused vastuse saavad, on meil muidugi teile oma traditsiooniline küsimus ning otseloomulikult ka Silveri bänger lap-by-lap review.
Norris laseb rehvid kandiliseks
Ajooo, Silver siin. Tagasi oma kord kuus toimuvast ATH-tugigrupist ja meenutame, kuidas võtmekohad sõidus, minu silmade läbi välja nägid. Lando poolt on see minu arust tema viimase aja üks parimaid starte, vahet ei ole et rehvid liiga said, vähemalt koht jäi samaks, kus kohast ta alustas.
Bortoleto seina, Antonelli mööda
Kui tundub, et nüüd on sõit sõidetud, siis mingi valemiga suudab ta endiselt rajale naasta & sõitu jätkata. Süüdlaseks on tema arust Kimi Antonelli, aga samas kui vaadata Kimi onboardi, siis vähemalt isiklikult loeksin seda võistlusolukorraks, kus tekib klassikaline “chicken” moment, et kes enne pidurdab.
3 rattaga Gasly
Täielik ebaõnn muidugi, aga kui pole pidureid, siis pole pidureid.
Jällegi küsimusi tekitab Race Controli käitumine, kus on reaalne oht tükkide näol rajal, aga koheselt ei reageerita SC või VSC-ga.
Minu arust textbook inchident 2018 Monaco GP-ga, kus Charles Leclerc tegi üsna sarnase manöövri tunnelist väljumisel.
Alonso katkestab
“Unluckiest driver ever”, tundub et iga GP-ga peab järjest rohkem paika. Kahju on ka kuulda seda raadioside vahendusel, kus Fernando emotsioonid järjest rohkem peegeldavad seda, et 2025 aasta masina võib sisuliselt maha kanda. Täna ju oli võimalik punkte saada, aga mine tea, hooaeg on veel pikk ja asi võib võtta lõpuks ka pöörde, kui olla “klaas pool täis”.
Tunnelist välja penaltyga
Nouville’ šikaan. Taktikaliselt Russell mõtleb, et Albon on aeglane, ma oleks talle peaaegu otsa sõitnud, seega väldin kokkupõrget ja lõikan kurvi otseks. Aga võin võtta selle eest penalty. Kuna Monacos on ennegi sahker-mahkerit tehtud, siis I’ll give a pass on this one. Kui 5 sekundit siit tuleb….. oh ei, hoopis Drive through penalty.
Sama manöövrit üritab teha ka Antonelli, aga siinkohal annab ta koha tagasi.
61. ring Leclerc on näljane, et uuesti võita, kuid nagu ka F1TV kommentaatorid mainivad, siis statistika, “sa pead olema 3 sekundit eesolevast kiirem”, ei räägi väga tema kasuks kaasa. Kuid nagu uusvanasõna ütleb, ära kunagi alahinda F1-te, siis kõik on lõpuni veel võimalik.
69.ring See nälg on endiselt alles, vahe on olematu, sama olematu nagu Norris on tagasi võtnud Max Verstappeni. Agaaaaaaa, Max mängib oskuslikult oma viimast peatust võimalikult hiliseks. Lando kuidagi teatud toonil kurdab, kus tema tiimikaaslane on ja miks ta ei pane survet Charles’le peale.
Selles osas on täiega põnev näha TOP3 üksteisele üli lähedal, kus iga väiksemgi eksimus võib tähendada sisuliselt kõike, aga nüüd ongi mul taaskord dilemma… Kas Monaco on praeguse generatsiooni masinate jaoks koht, kus ratas-rattas võidusõitu pidada saab kvalifikatsioonijärgselt.
76.ring Hamilton: “Kas teised on minuti võrra ees?” Adami: “Charles on mediumiga”……
Go weeyums!